måndag

och jag började klockan sju. jag är bra trött. känns inte som jag har sovit i helgen. vet inte vad jag har gjort??

mannen hade varit snäll och städat i fredags när han var hemma med dottern så det slapp jag i lördags. jag satt och tittade på några filmer och när mannen kom hem så blev det OS igen.

jag blev bra glad igår när Bode Miller vann kombinationen. det var han värd.

saker och ting känns hur bra som helst. när man väl kom till insikt med vad man vill så bara allt föll på plats. inte en massa tankar längre.

idag ska jag gå utan lunch så jag kan sluta en timme innan. jag vill bara hem och krama min älskade dotter. jag förstår inte hur jag har kunnat leva i nästan 30 år utan henne. Hon är det bästa som finns. bara jag ser henne så blir jag så lycklig. det är det bästa jag har gjort. det är otroligt att man kan älska en person så mycket. hon är mitt allt, hon är mitt liv. utan henne finns jag inte. hon börjar bli så stor. hon ska göra allt själv och hon är duktig och klarar av det. hon har börjat prata i telefon nu. innan ville hon prata i den men hon sa sällan något. nu pratar hon hela tiden. en massa frågor. hon pratar med mig, sin pappa och mormor. fast när hon tröttnar så trycker hon på den röde knappen så försvinner den hon pratade med.

det har varit diskussion i min systers blogg ang hennes sätt att vara mamma. vi har alla olika sätt att göra vårt jobb som mamma. vi har alla olika förutsättningar. min syster var ensam med sin son, hon var ung. det viktigaste för mig när det gäller min uppgift som mamma är att min dotter ska veta att jag altlid finns där för henne. hon ska veta att hon kan berätta allt för mig (inte för att hon kommer göra det) och oavsett vad hon säger så kommer jag älska henne. visst, vissa saker kommer jag inte att gilla men hon är min dotter och det kommer aldrig att ändras. hon ska veta att hon kan ringa mig mitt inatten och jag kommer och hämtar henne. vissa saker kan man inte som föräldrar göra något åt. visst kan man berätta för dom att man inte ska ljuga, stjäla, röka, dricka men vilket barn lyder sina föräldrar blint??? barn hamnar i skit och det kan man de göra med de bästa föräldrarna. vi som förälder ska föregå med gott exempel och sätta en bra grund till vara barn så de kan växa upp trygga och med bra värderingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0